Period tak teratur punca sukar hamil

12:44


Antara tanda-tanda ketidaksuburan ialah period yang tidak teratur akibat ketidakstabilan hormon. Jom baca apa kata Dr Hami Arshat :>>





Gambar menunjukkan keadaan ovari yang normal dan ovari yang mengandungi cyst





Cara mengatasi masalah ketidaksuburan

Tingkatkan imuniti –Tahap imuniti menurun akibat daripada kekurangan nutrisi –nutrisi penting tubuh. Ambil vitamin tambahan untuk membekalkan semua nutrisi yang diperlukan tubuh.

Elakkan makanan rapu – Makanan rapu mengandungi banyak bahan pewarna dan perisa yang boleh mengakibatkan kegemukan dan obesity. Ikuti pola pemakanan seperti yang dicadangkan oleh pyramid makanan.

Amalkan memakan makanan yang segar - Kurangkan pengambilan makanan yang diproses dan yang mempunyai bahan pengawet. Amalkan memakan buah-buahan dan sayuran segar. Amalkan senaman untuk memastikan tubuh dalam keadaan sihat dan bertenaga.

Elakkan Stress – individu yang stress cenderung untuk mengalami masalah kesuburan.

Minum banyak air untuk menyahtoksinkan tubuh.




Supplement Shaklee yang boleh membantu masalah period tidak teratur.

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan  sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-3 yang digunakan oleh badan untuk membentuk preostaglandin - hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Gla juga menyeimbangkan hormon dalam badan kita. Ia juga mengandungi vitamin E yang melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun badan.

Kelebihan dan khasiat GLA Kompleks Shaklee

* mengawal dan mengatur kitaran haid
*membantu meningkatkan kesuburan
* melegakan sindrom pra-had (PMS) dan menopous
* menjadikan kulit, kuu dan rambut yg lebih sihat
* membantu menangani eczema
* mengawal kencing manis dan darah tinggi





You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images