Cara merawat jangkitan paru-paru dengan lebih berkesan

17:32


Korang pernah batuk berpanjangan lebih dua minggu, sering letih, demam dan tak sihat? Jaga-jaga. Kemungkinan paru-paru anda telah dijangkiti kuman. Batuk yang biasa selalunya akan sembuh dalam masa paling lewat 2 minggu.  Seeloknya segera mendapatkan nasihat doktor sekiranya batuk terlalu lama dan mula mengalami gangguan pernafasan. 

Gambar di atas menunjukkan xray pesakit yang telah mendapat jangkitan kuman di paru-parunya (kesan putih di paru paru). Jangkitan kuman di paru-paru ataupun pneumonia boleh menjadi serius dan membawa maut jika tidak dirawat segera. Kebanyakan kes jangkitan paru-paru ini disebabkan virus dan bermula selepas saluran pernafasan dijangkiti virus dan pesakit lambat mengambil ubat terutamanya antibiotik untuk membunuh virus tersebut. Ia juga mudah berjangkit terutamanya kepada kanak-kanak kerana antibodi mereka masih lemah untuk melawan virus-virus jahat tu. 


Simptom paru-paru yang dijangkiti kuman:


  • Batuk berkahak yang berpanjangan
  • Demam panas
  • Tiada selera makan
  • Lemah
  • Sakit di bahagian dada
  • Muntah, cirit birit


Walaupun penyakit jangkitan kuman di paru-paru ini senang berjangkit kerana virusnya amat mudah berterbangan mengikut angin, penyakit ini masih boleh di cegah. Pengambilan vaksin yang berkaitan (vaksin influenza, pneumacoccol) boleh di ambil sekiranya kita berisiko mendapat jangkitan contohnya kanak-kanak yang mengalami masalah buah pinggang atau sedang menjalani rawatan yang menyebabkan antibodi lemah. Selain daripada itu, boleh juga ambil suplemen untuk meningkatkan antibodi badan sebab bila badan kuat, senang la nak lawan virus-virus jahat itu.


Antara suplemen yang dicadangkan ialah :-



Nutriferon

NutriFeron adalah formula eksklusif berpaten yang menyediakan campuran proprietari empat ekstrak tumbuhan yang direka khas untuk meningkatkan tahap interferon secara semulajadi dan menyediakan sokongan imun pada tahap sel. Dengan pengambilan nutriferon secara berterusan, 'perisai' badan kita yang melawan virus akan menjadi lebih kuat dan seterusnya dapat mencegah daripada penyakit. 


Vitamin C

Menguatkan sistem pertahanan badan daripada selsema dan demam. 



Omegaguard

Pengambilan omega 3 secara berterusan dapat meningkatkan antibodi. Jika batuk berkahak atau selsema juga sangat elok ambil omegaguard kerana selsema cepat kering dan kahak cepat cair. 


Tetapi sekiranya paru-paru anda telah dijangkiti kuman, lebih baik ambil Vivix kerana Vivix sangat tinggi kandungan antioksidanya dan lebih berkuasa melawan penyakit sehingga ke peringkat sel. Vivix juga bersifat antiviral dan melindungi dan memperbaiki sel sel daripada rosak. Cuba baca testimoni di bawah. 





Syukur alhamdulillah. Jangan menyerah bila sakit tetapi berusaha lah .. kerana Allah suruh kita berusaha dan berjanji bahawa semua penyakit ada penawarnya kecuali mati.

Mudah-mudahan kita semua sihat dan dapat beribadah kepada Allah. 


Jika anda ingin membuat pesanan produk boleh hubungi saya 

Zaharah
019 653 6303





You Might Also Like

3 comments

  1. Alhamdulillah, memang terbaik vitamin Shaklee

    ReplyDelete
  2. Boleh saya tahu vivix yang mana satu?

    ReplyDelete
  3. boleh wassap saya 0196536303 untuk maklumat lanjut ya

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Flickr Images