Berikan rawatan alzheimer kelas pertama untuk ibu dan ayah yang tersayang

11:30


Alzheimer atau nyanyuk ni biasanya dihidapi oleh mak atau ayah kita yang dah lanjut usianya. Tidak semua orang akan mengalami alzheimer yang kronik. Alzheimer ni ialah penyakit penurunan keupayaan daya ingatan, kebingungan dan perubahan mood yang ketara. Penghidap alzheimer kronik biasanya tidak dapat menguruskan diri sendiri, tidak dapat berfikir dengan waras dan perlukan pengawasan 24 jam. Jika ibu atau ayah kita menghidapi penyakit alzheimer ni, layanlah mereka dengan baik seperti mana mereka melayan kita, mengikut kerenah kita semasa kita kecil dahulu. 


Punca penyakit alzheimer ni tidak dapat dipastikan 100% tetapi pesakit diabetes dan darah tinggi merupakan golongan yang berisiko untuk mengidap alzheimer. Walaupun alzheimer ni tidak terlalu bahaya seperti penyakit kanser dan sebagainya, ia tetap perlu diambil perhatian. Kita boleh menghindari penyakit ini dengan menjaga kesihatan dan pemakanan. Pengambilan makanan yang kaya omega 3 dan kolina untuk menguatkan daya ingatan amat perlu untuk pengelakkan kemerosotan sel otak. Di samping itu makanan yang tinggi antioksida seperti vitamin E juga dapat membantu membawa oksigen ke otak. Selain daripada itu, amalan rohani seperti  memperbanyakkan membaca & mengkali al-Quran, zikrullah serta banyak membaca buku dapat melatih otak supaya sentiasa berfungsi dengan baik. Nabi SAW juga ada memberi petua bahawa untuk menjauhi nyanyuk ialah dengan melazimkan istighfar 70 kali sehari.


Mengikut kajian saintis-saintis neurosciences, pesakit alzheimer dapat dibantu dengan pengambilan resveratrol iaitu sejenis antioksida yang kuat yang mana ia memperbaiki sel di peringkat DNA. BOleh rujuk di sini untuk apa itu resveratrol. Produk Shaklee yang mengandungi resveratrol ialah Vivix. Ia merupakan produk yang terbaik untuk memperbaiki sel, melambatkan pembentukan protein AGE dan melindungi sel-sel supaya sentiasa muda dan sihat. Oleh itu, Vivix merupakan rawatan kelas pertama untuk penyakit alzheimer.









Apa salahnya kita memberikan yang terbaik untuk ibu dan ayah kita sebagai membalas jasa mereka melahirkan dan membesarkan kita selama ini. Kita juga sebaiknya menjaga kesihatan kita dan mencegah (insyaAllah) daripada penyakit nyanyuk ini dengan memastikan badan kita mendapat khasiat yang diperlukan.


Jika anda ada sebarang pertanyaan atau ingin memesan produk Shaklee, Sila Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma.



Pengedar Sah Shaklee Id 883001

Zaharah

0196536303



You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images