Tips elak daripada terkena demam denggi

11:03



Assalamualaikum semua. Semoga ceria ceria hendaknya. Hari ini saya nak bercerita tentang demam denggi. Rasanya semua orang pun dah tau tentang demam denggi ni kan. Dah selalu dengar dan dah tau pun punca demam denggi ini daripada virus yang dibawa oleh nyamuk aedes. Saya juga yakin semua orang pun tau demam denggi ni bahaya dan boleh membawa maut. Yang saya nak share hari ini ialah betapa seriusnya 'wabak' demam denggi ini sedang menular di tempat kita. 

Menurut kakak ipar saya (kakak ipar saya doktor di Hospital Melaka) dan abang ipar saya (abang ipar saya pegawai kesihatan di Johor), kes-kes demam denggi yang dilaporkan di hospital kerajaan semakin meningkat setiap hari. Kadar kematian juga meningkat dari masa ke semasa cuma tidak dilaporkan di media kerana demam denggi ni dah macam kes biasa. Hampir setiap hari ada orang yang dimasukkan ke dalam wad kerana demam denggi padahal demam denggi ni mudah sangat di cegah kalau semua orang bekerjasama. Hapuskan tempat pembiakan nyamuk aedes di sekitar rumah dengan menjaga kebersihan persekitaran dan memastikan tiada tempat takungan air di kawasan kita. Bila nyamuk aedes tak dapat nak hidup, sudah tentulah demam denggi dapat di cegah. Nyamuk aedes ni hanya memerlukan seminggu sahaja untuk membiak bermula daripada telur hingga ke nyamuk dewasa. 


Selain daripada membasmi tempat pembiakan nyamuk, kita juga boleh melakukan langkah pencegahan daripada terkena gigitan nyamuk aedes seperti gambarajah di bawah ni. 



Penggunaan repellent sangat membantu mengelak daripada gigitan nyamuk terutamanya untuk kanak-kanak. Saya guna herbal blend Shaklee kerana ianya natural dan bebas bahan kimia. Herbal blend ada extract lemon balm & rosemary yang berfungsi sebagai mosquito repellant. Kulit pun jadi lembut dan tak kering dah kalau pakai herbal blend Shaklee ni. So dapat dua manfaat dalam satu. 






Seterusnya, kita boleh juga menguatkan perisai ketahanan badan kita supaya dapat melawan virus-virus diperingkat awal. Di dalam badan kita ni ada protein yang dipanggil interferon. Interferon ni mampu merencatkan pembiakan virus dan berlawan dengan virus sehinggalah tubuh badan kita semakin sihat. Ia juga mendorong penghasilan antibodi yang dapat mengenalpasti virus dan menyingkirnya dari tubuh. Untuk menguatkan interferon badan, Shaklee menyediakan Nutriferon iaitu formula eksklusif  berpaten yang menyediakan campuran proprietari empat ekstrak tumbuhan yang direka untuk meningkatkan tahap interferon secara semulajadi dan menyediakan sokongan imun di peringkat selular.



testimoni hot!




Jom sama sama kita perangi nyamuk Aedes


Tiada Aedes Tiada Denggi.



Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan produk.

Call/sms/whatsapp 0196536303

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images