Turunkan bacaan kencing manis sebelum menjadi parah

10:57



Diabetes atau kencing manis dah jadi macam penyakit yang common sekarang ni. Kalau dulu hanya orang yang dah berumur je menghidap kencing manis, sekarang orang muda, remaja malah kanak-kanak pun ada yang menghidap kencing manis sampai kena cucuk insulin setiap hari. Scary kan?

Sebenarnya apa punca kencing manis ni? Selain daripada faktor keturunan, pemakanan kita setiap hari merupakan punca utama terjadinya kencing manis. Makanan yang kita makan setiap hari semakin hari semakin tidak sihat, dengan bahan kimianya, kandungan gula yang terlalu tinggi, kandungan lemak trans yang tinggi dan makanan rapu yang tiada zat sedikit demi sedikit merosakkan sel-sel badan dan mengganggu proses semulajadi organ-organ badan. Bila sistem badan terganggu, timbullah pelbagai penyakit.

Ujian paras gula dalam darah


Bagaimana nak tahu kita ada kencing manis atau tidak? Kencing manis boleh dikenalpasti dengan ujian tahap gula dalam darah yang sangat mudah. Bacaan normal paras gula dalam darah adalah dalam lingkungan 5.5mmol/L-7mmol/L mengikut keadaan samada sedang berpuasa atau selepas 2 jam makan. Sekiranya bacaan melebihi 7mmol/L anda berisiko tinggi untuk menghidap kencing manis. Bacaan paras gula dalam darah penghidap diabetes yang kronik adakalanya melebihi 20mmol/L dan suntikan insulin mungkin akan diperlukan setiap hari untuk mengawal paras gula dalam darah dan mengelakkan komplikasi lain seperti pandangan kabur, risiko mendapat sakit jantung, strok, luka lambat sembuh dan  tekanan darah tinggi. 


Komplikasi kencing manis-luka lambat sembuh dan membusuk

Oleh itu amat penting bagi penghidap kencing manis mengawal paras kandungan gula dalam darah. Amalan pemakanan dan gaya hidup yang sihat amat penting untuk memastikan paras gula dalam darah dapat diturunkan. Selain daripada itu, pengambilan supplemen yang sesuai juga dapat membantu mengawal dan menurunkan paras gula kencing manis ini.


GLA COMPLEX

GLA adalah asid lemak Omega-6 yang telah terbukti secara klinikal boleh membantu meringankan dan mengurangkan simptom-simptom yang dialami oleh pesakit kencing manis seperti rasa kebas, menurunkan bacaan gula dalam darah, memperbaiki saraf, melancarkan peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi dan mencegah masalah jantung.

Zinc Complex

Zinc Complex membantu pankreas mengeluarkan hormon insulin yang penting untuk mengawal dan menurunkan paras gula pesakit kencing manis. 

Energizing Soy Protein (ESP)

ESP merupakan sumber protein kualiti tinggi dengan indeks glisemik yang rendah. Pengambilan ESP dapat membantu memecahkan glukosa dalam darah sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan supaya paras gula sentiasa stabil dan badan lebih bertenaga. 


VIVIX

Kandungan resveratrol di dalam Vivix berupaya mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita bagi membantu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Apabila sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, komplikasi dan simptom kencing manis juga dapat dikurangkan. Vivix dapat mengawal kepekatan gula dalam darah dengan memperlahankan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat. 


Testimoni VIVIX bantu mengurangkan bacaan kencing manis








Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan  tempahan produk.

Call/sms/whatsapp 0196536303


Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee termasuk peluang menjana pendapatan sehingga 4 angka, peluang melancong percuma, car bonus dan lain-lain. Hubungi saya  zara 0196536303 untuk maklumat lebih lanjut.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images