Berita baik kepada PENCINTA ROKOK! Kini ada cara merawat kanser paru-paru sekiranya anda terlupa untuk mencegahnya

13:56



Kanser paru-paru amat sinonim kepada perokok tegar kerana setiap hari mereka menyedut bahan-bahan berbahaya (eh..bukan berbahaya aje tapi boleh dikategorikan sebagai racun) ke dalam saluran pernafasan terus ke paru-paru dan merosakkannya hari demi hari. Yang lebih menyedihkan, bukan sahaja perokok membahayakan kesihatan diri sendiri, tetapi beliau juga lebih membahayakan nyawa orang-orang di sekeliling tanpa disedari. Dianggarkan 80% barah paru-paru disebabkan oleh merokok, disebabkan oleh beratus-ratus karsinogen yang diketahui, seperti benzen, hadir dalam asap rokok. 


Saya sangat merayu kepada perokok-perokok di luar sana .. tolonglah ... tolonglah hentikan tabiat merokok anda. Berhentilah memberi alasan susah untuk berhenti merokok. Fikirkan lah masa depan. Jangan pula nak bertukar kepada Vape ye.. sama aje tu bahayanya.. udah udah la tu. 

Namun begitu jika anda sudah terlambat atau ditakdirkan telah menghidap kanser paru-paru, masih ada harapan untuk anda memperbaiki taraf kesihatan dan dengan izin Allah boleh pulih dari kanser paru-paru. 

Pertama sekali, HENTIKAN TABIAT MEROKOK dan jauhkan diri daripada kawasan yang ada orang merokok. Rasa susah? Biar susah jangan sakit. Kuatkan semangat anda dan fikirkan nyawa orang sekeliling anda. InsyaAllah dengan keazaman yang tinggi anda akan dapat meninggalkan tabiat merokok itu.  Ramai yang dah berjaya kenapa tidak anda?




Kedua, cadangan saya, ambil Vivix Shaklee. Vivix adalah minuman antioksida yang sangat istimewa kerana ia mengandungi kuasa resveratrol yang tinggi dan mampu menghalang sel kanser daripada merebak, membunuh sel-sel yang tidak normal dan memperbaiki sel sel supaya lebih sihat. 





Ini kisah beliau dan mungkin juga boleh menjadi kisah anda.Semuanya tidak mustahil dengan izin Allah, yang penting kita berusaha dan berdoa.

Marilah kita sama-sama menghargai diri kita dan mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat. Mudah-mudahan Allah merahmati kita dan memberkati hidup kita yang sementara di bumiNya ini. 



Jika anda ingin mendapat penjelasan lanjut boleh hubungi saya 

Zaharah
019 6536303

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images