Tips atasi jeragat secara semulajadi

10:42

Kulit anda tak de masalah jerawat? Alhamdulillah. Tapi kulit tak bermasalah di usia muda tak semestinya menjanjikan kulit terus cantik bila usia semakin bertambah. Perubahan hormon, pendedahan kepada cahaya matahari dan juga faktor keturunan boleh mengakibatkan jeragat muncul. Wanita mengandung dan yang baru melahirkan anak juga terdedah kepada kewujudan jeragat pada kulit kerana perubahan hormon yang dialami. Begitu juga dengan wanita yang mengamalkan pil kontraseptif, potensi untuk kulit mereka berjeragat adalah lebih tinggi daripada wanita biasa.

pigmentation
Ada tak tips-tips untuk mengatasi jeragat secara semulajadi?? Secara amnya, jeragat boleh dihindari dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat, minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari dan makan makanan yang seimbang dan berkhasiat setiap hari. Sapuan krim anti UV juga amat membantu bagi mereka yang sering terdedah kepada cahaya matahari. 
Selain daripada itu boleh juga cuba tips atasi jeragat secara semulajadi yang saya perolehi dari website  http://www.wanista.com

**************************************************************
Beberapa cara rawatan semula jadi sebagai alternatif untuk anda.
1. Lenyekkan isi buah avokado, ambil jusnya dan sapukan pada pigmentasi pada kulit wajah anda.
2. Sapukan cocoa butter pada jeragat dan urutkannya. Lakukannya dua sehingga tiga kali seminggu.
3. Campurkan jus limau kasturi dengan madu, sapukan pada wajah dan biarkannya selama sepuluh minit.
4. Lenyek kentang mentah untuk mendapatkan jusnya. Sapukan ia pada kawasan yang berjeragat.

****************************************************************


Untuk mereka yang ingin mencuba mengatasi jeragat dari dalam (beauty comes from within .. hehe) boleh lah mencuba set ESP + GLA Complex dari Shaklee. Set ni dah banyak membantu wanita-wanita di luar sana untuk mendapatkan kulit yang glowing gebu gitu, insyaALlah. GLA Complex memang terkenal dengan khasiatnya untuk menstabilkan hormon dan merawat kulit yang bermasalah manakala ESP pula mengandungi protein yang tinggi untuk memperbaiki sel-sel dalam badan dan hasilnya kulit akan jadi gebu dan cantik .. insyaALlah.



testimoni pengguna GLA Complex

Jom dapatkan kedua-dua produk ini segera. Hubungi saya untuk konsultasi percuma atau kalau anda tinggal berdekatan dengan mana-mana branch Shaklee boleh dapatkannya sendiri secara walk in .. boleh guna id saya Zaharah Mohamed Nor Id 883001


Jom cantik dengan Shaklee .. sihat dalam cantik luaran ..


Zaharah 
sms/whatsapp : 0196536303
facebook.com/jendelavitamin

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images