Kesilapan yang sering dilakukan semasa berdiet

20:44

Dua tiga menjak ni ramai pula yang cari set diet shaklee sampaikan stok set diet dah habis di stokis-stokis. Alhamdulillah .. ramai yang berpuas hati berjaya menurunkan berat badan dengan sihat nampaknya ya. Tapi ada juga mereka yang tak berjaya menurunkan berat badan .. kenapa ya? Haaa .. hari ni saya nak bincang-bincang tentang kesilapan yang sering dilakukan semasa berdiet .. berat tak turun malah naik lah pula .. oh no!!


what-is-healthy-diet

Antara kesilapan yang sering dilakukan oleh mereka yang ingin menguranegkan berat badan ialah TIDAK MAKAN, iaitu kalau boleh tak nak makan sarapan ke .. tak nak makan dinner ke. Sebenarnya salah tu .. kita bukan tak boleh makan untuk kuruskan badan .. tapi KURANGKAN pengambilan makanan tu. Malah kalau tak makan, badan kita akan kekurangan nutrisi dan boleh mendatangkan penyakit yang lain pula.

Selalunya orang yang berdiet ni tak nak atau tak sempat ambil sarapan, terus makan lunch saja. Ini juga salah tau .. 

"when you skip breakfast, it can increase your body's insulin response, which in turn increases fat storage and weight gain. In fact, skipping breakfast actually increases your risk of obesity."

Jadi seboleh-bolehnya jangan ambil enteng sarapan pagi ya. Sekurang-kurangnya minumlah segelas susu ke .. atau nak mudah ambil ESP Shaklee atau Cinch Shake Shaklee .. ia bukan sahaja membekalkan tenaga dan nutrisi yang diperlukan badan tetapi juga kita akan berasa kenyang lebih lama jadi tak de la asyik nak mengunyah aje. 

Ada juga yang beritahu saya walaupun dah makan set diet shaklee tapi asyik rasa nak mengunyah juga jadi makan jajan, biskut2 dan lain lain. Itu yang salah juga tu .. memakan makanan ringan yang tak mengenyangkan tu sebenarnya penyumbang kepada kalori-kalori yang tak diperlukan oleh badan.

Hari ni saya nak cadangkan kepada mereka yang nak kuruskan badan untuk mengambil Cinch Tea Mix dari Shaklee sebagai tambahan kepada set diet yang sedia ada. 


Minum cinch tea ni memang best tau! Ia meningkatkan metabolisme badan dan menyegarkan gitu. Jadi kita tak rasa penat-penat dan tak de rasa nak makan sangat lah. Sangat sesuai nak kawal pemakanan. 

So .. kalau ada sapa-sapa nak cuba cinch tea ni jangan segan-segan hubungi saya ok .. konsultasi percuma hanya untuk pelanggan saya sahaja. 

Zaharah
sms/whatsapp :0196536303
  

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images