Supplement "Sampah"

10:16




Dua tiga hari ni heboh juga di media sosial tentang nasib seorang wanita yang rosak ovari nya setelah memakan supplement sampah.  Musykil juga bagaimana ovari pula yang rosak bukan bahagian badan yang lain dan produk apa la yang di ambil nya tu? Walau apa pun, saya amat bersimpati dengan nasib wanita tersebut. Memang sekarang ni macam-macam produk kecantikan, kesihatan, kuruskan badan dan sebagainya di jual secara berleluasa. Macam-macam jenis. Ada yang di makan, di minum, di sapu .. eh .. macam-macam lah. Ambil pula artis-artis yang memang dah lawa untuk jadi duta.. haa .. apa lagi .. ramai lah orang berebut beli sebab nak cantik, putih, slim macam artis. Rasanya lambakan produk yang menggunakan duta sama ada dari golongan artis atau bukan artis tu benar-benar jujur atau kerana wang semata? Fikir fikir kan.

Apa pun .. ingin saya tegaskan di sini bahawa SHAKLEE  adalah produk makanan tambahan yang paling selamat, berkesan dan natural. Pengguna-pengguna Shaklee tak perlu risau kerana Shaklee BUKAN produk yang di ambil dari kilang yang sama cuma di tukar rasa, warna, bau dan bungkusan sahaja. Shaklee ada kilangnya sendiri di US sana ya. Semua produknya dihasilkan daripada tanaman yang di tanam sendiri dan dijaga kualitinya. Shaklee tak perlukan model atau duta untuk membuktikan produk Shaklee berkesan atau bagus. Omputih kata 'the product speaks for itself'. Shaklee juga bukan dihasilkan oleh 'saintis pasar malam' (maaf kerana melabelkan begitu) tanpa kajian keberkesanan dan kesan sampingan tetapi Shaklee di hasilkan oleh ramai saintis melalui penyelidikan dan pembanguan (R&D) yang bertahun-tahun lamanya dan telah dibuktikan melalui ujian klinikal dan dibentangkan di peringkat antarabangsa. Boleh baca semuaya di link ini.


Jadi lah pengguna yang bijak. Kita yang bertanggung jawab terhadap diri kita sendiri. Kalau kita rajinkan sedikit diri kita untuk mengambil tahu tentang produk yang akan kita ambil, insyaAllah banyak kemudaratan yang dapat di elakkan. Say NO to supplement sampah.

Jika anda ada apa apa masalah kesihatan yang anda cuba nak atasi, ataupun inginkan kesihatan badan dan poket yang lebih baik ( hehehe) ... insyaAllah saya boleh membantu.



Your friendly Shaklee Distributor

Zaharah
0196536303
zah15@yahoo.com
facebook.com/zara77

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images