Kenapa saya selalu letih-letih?

12:34

Pernah tak anda rasa macam letih semacam, tak bermaya aje .. mood pun asyik ke laut. Dah tidur lama pun badan masih rasa letih-letih. Kulit pun jadi kusam tak bermaya. 

Haaa .. salah satu sebab kenapa kita selalu letih-letih ini ialah kerana terkumpulnya toksin dalam badan kita. Sedar tak sedar hidup kita ni memang dikelilingi toksin-toksin dalam udara, makanan, bahan pencuci dan sebagainya. Toksin-toksin ini juga menjadi punca kepada penyakit-penyakit yang berbahaya seperti kanser, kolon, darah tinggi, buah pinggang dan sebaginya. Jadi adalah penting untuk kita men-nyah-kan toksin dari badan kita dari masa ke semasa dengan memakan makanan yang segar dan berkhasiat contohnya brokoli, celeri, sayur-sayuran hijau dan buah-buahan. 

Simptom toksin berlebihan dalam badan>>

Sering keletihan, kurang bertenaga, sakit kepala ,mulut berbau , bau badan
Insomnia (masalah tidur), Mata gelap , Mata merah
Daya ingatan dan tumpuan yang lemah, Rasa cemas
Alahan, Masalah sinus, Sistem imun yang lemah
Masalah sistem pencernaan – sembelit, kembung perut
Masalah sendi - lenguh lenguh badan
Masalah kulit – jerawat, eczema
Selulit, Kenaikan berat badan, Tanda-tanda penuaan awal
Kajian sains telah menghubungkaitkan toksin alam sekitar dengan pelbagai masalah kesihatan seperti kanser, masalah reproduksi, penyakit jantung, asma dan penyakit Alzheimer.


Tanda tanda lain :

seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa selalu letih- letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. 
Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi.


Cadangan saya untuk membuang toksin dalam badan ialah 





Untuk mengetahui lebih lanjut boleh sms/whatsapp saya 

Zara
0196536303
Shaklee Id 883001



You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images