Set Ibu Mengandung Shaklee

09:58

Siapa tak kenal Dr Zubaidi Hj Ahmad? Beliau adalah seorang doktor dan aktif berblog dan menulis di media sosial. Boleh lawat blog beliau di www.http://drzubaidi.com/blog/ untuk mencari info-info kesihatan dan juga boleh bertanya soalan-soalan. Salah satu persoalan yang sering ditanya di laman web Dr Zubaidi adalah berkisar tentang kesihatan dan masalah ibu mengandung. Menurut Dr Zubaidi Hj Ahmad, pengambilan makanan seimbang beserta dengan supplemen lain seperti kalsium, omega3, multivitamin dan acid folic adalah amat penting untuk seorang ibu yang mengandung kerana ini lah masanya seseorang ibu itu memerlukan sumber nutrien yang extra lengkap untuk menampung keperluan badan dan membekalkannya kepada bayi dalam kandungan. Jika ibu tidak mengambil nutrient yang secukupnya, bayi mungkin akan mengalami kekurangan nutrisi dan ini boleh merencatkan pertumbuhannya yang sihat.

Oleh itu Shaklee mencadangkan set Pre-natal yang lengkap untuk menampung keperluan ibu-ibu sepanjang waktu kehamilan untuk kesihatan ibu dan anak di dalam kandungan. 


set%2Bhamil%2Bshaklee





ESP Shaklee atau susu soya Shaklee membekalkan protein yang sihat untuk pembentukan sel-sel badan yang sihat. 

bcomplex membekalkan acid folic dan kesemua vitamin B perlu untuk mengelakkan spina bifida (kecacatan pembentukan tulang belakang bayi). Selain itu b complex juga menggalakkan pembentukan sel-sel darah merah ibu, menghalang depresi dan menyihatkan saraf-saraf ibu. 

Vitalea iron formula membekalkan vitamin dan mineral yang lengkap untuk kesihatan yang optimum. Vitalea diperkaya dengan zat besi untuk memastikan pembentukan sel darah merah yang sihat. Orang yang mengalami masalah hb yang rendah amat digalakkan mengambil vitalea ini.

Vitamin C Sustained Release membantu meningkatkan antibodi daripada demam, selsema dan penyakit-penyakit lain. Pengambilan vitamin C juga dikatakan dapat menguatkan rahim ibu.

Ostematrix membekalkan kalsium yang terbaik untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat. Jika ibu tidak mengambil kalsium yang mencukupi semasa mengandung, bayi akan menyedut zat kalsium daripada badan ibu (tulang, gigi) dan menyebabkan tulang dan gigi ibu tidak kuat. Selain daripada itu pengambilan ostematrix yang mencukupi dan konsisten sepanjang kehamilan dapat mencegah cramp kaki/simpul mengkarung dan sembelit.

Omegaguard merupakan minyak ikan tulen yang bebas merkuri dan mengandungi DHA dan EPA yang tinggi untuk pembentukan otak bayi yang sihat. InsyaAllah kalau nak anak bijak ambil omegaguard ni secara konsisten.


InsyaAllah kita usaha supaya badan kita sihat dan bayi pun sihat. Mudah mudahan Allah mempermudahkan perjalanan kehamilan sehingga melahirkan. Aminn. 


Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan tempahan produk.

Call/sms/whatsapp 0196536303



Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee termasuk peluang menjana pendapatan sehingga 4 angka, peluang melancong percuma, car bonus dan lain-lain. Hubungi saya  zara 0196536303 untuk maklumat lebih lanjut.




You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images