RESVERATROL UNTUK KEKUATAN MEMORI

13:33




Assalamualaikum semua

Pernah dengar resveratrol? Apa tu resveratrol? Resveratrol adalah ahli kumpulan sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan dan memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Radikal  bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan. Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung. Resveratrol terdapat dalam kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasuk kacang dan beri.



Antara Manfaat Resveratrol


  • Merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mencegah kanser prostat, pankreas, gastrik dan tiroid
  • Mengurangkan pelekatan antara platlet (respon anti-radang)
  • Melindungi jantung
  • Menghalang pengoksidaan LDL
  • Melindungi dari luka akibat radiasi UV
  • Melindungi peparu dari kerosakan DNA dan kematian sel
  • Melindungi dari kerosakan pada bahagian otak
  • Melindungi saraf
  • Menghalang virus herpes jenis 1 & 2 dari membiak
  • Merencat pembiakan H. pylori
  • Anti-penuaan

Resveratrol adalah komponen utama dalam Vivix

Sebab itu lah harga Vivix agak mahal kerana ia sepadan dengan nilainya. Anggur muscadine yang menjadi bahan utama Vivix ini harganya sangat mahal dan hanya boleh di dapati di kawasan selatan-timur America.  Anggur muscadine ni besar-besar buahnya macam bola ping pong saiznya dan harga sebiji sahaja buah anggur muscadine boleh mencecah hingga RM100.00. Jadi boleh agak lah kenapa Vivix ni harganya begitu. 






















Anggur Muscadine


Bolehkah resveratrol meningkatkan keupayaan memori?

Bercakap tentang memori (ingatan), biasanya semakin meningkat usia kita, ingatan kita makin berkurang. Lebih parah lagi bila dah tua dan menghidap penyakit Alzheimer (nyanyuk), semakin kurang daya ingatan kita. Ini adalah kerana sel-sel otak tidak dapat bersambung lagi. Sambungan yang ada pun putus-putus. Itulah sebabnya jadi mudah lupa. Tak payah tunggu tua pun .. muda-muda ni pun ramai yang dah jadi pelupa. Lupa mana letak kunci kereta, lupa nak beli barang, lupa itu lupa ini. 

Salah satu penemuan baru dari kajian saintis-saintis neurosciences telah menemui nutrisi yang terbukti berkesan untuk meningkatkan tahap memori dan memperbaiki sambungan sel-sel otak iaitu resveratrol. Boleh search kajian-kajian mereka di jurnal neuroscience. Saintis-saintis tersebut telah membuktikan peningkatan keupayaan memori pesakit alzheimer setelah mengambil resveratrol.

Oleh itu amat di sarankan kepada semua orang untuk mengambil suplemen yang mengandungi resveratrol kerana khasiatnya sangat ajaib. Cuba lah ambil Vivix Shaklee dan lihat kesan ajaibnya, insyaAllah.






Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan  tempahan produk.


Call/sms/whatsapp 0196536303


Ingin dapatkan diskaun penjimatan sehingga 20% dengan setiap pembelian di atas?


Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran keahlian sebanyak RM79 untuk seumur hidup. Selain itu anda boleh menikmati pelbagai kelebihan sebagai ahli shaklee termasuk peluang menjana pendapatan sehingga 4 angka, peluang melancong percuma, car bonus dan lain-lain. Hubungi saya  zara 0196536303 untuk maklumat lebih lanjut.


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images