Hapuskan parasit yang sedang bermaharajalela di dalam badan kita dengan program #DETOXPARASIT

10:47


Nampak tak cacing halus dalam gambar di atas? Boleh bayangkan tak dalam badan kita ada banyak cacing-cacing halus macam ni dan ada juga cacing yang lebih besar, lebih gemuk daripada ini sedang bermaharajalela di dalam badan kita memakan segala nutrient yang kita ambil lepas tu bagi hadiah toksin pulak pada kita..... Ewwww... Geli kan? Dan sungguh tak patut cacing-cacing ni kita dah bg makan dia bg racun lak pada kita .. eh .... hehehehe..

Haaa .. ini lah yang dinamakan parasit. Sedar atau tidak hampir 90% manusia mengalami masalah parasit tetapi tidak sedar badan mereka dipenuhi parasit sehinggalah masalah kesihatan yang ketara mula timbul. Salah satu jenis parasit yang selalu menghuni manusia ialah Blastocystis yang sering menjadi punca kekejangan perut, perut berangin, perut sebu dan kadangkala terasa gatal-gatal di bahagian punggung.

Ada pelbagai cara parasit boleh memasuki badan kita. Punca utama ialah minuman dan makanan yang tidak dibersihkan dan dimasak secara sempurna, berenang di kolam renang awam, dari haiwan peliharaan dan jangkitan daripada orang lain. Telur parasit ni sangat sangat sangat halus jadi mudah sangat tersebar tanpa kita sedari. Sebab itulah kita sangat perlu menjaga kebersihan, masak makanan secara sempurna dan berhati-hati ketika mengunjungi tempat-tempat awam.

Bagaimana nak tahu kita telah dijangkiti parasit?


Seperti yang telah saya katakan biasanya kita tak sedar pun parasit ni ada dalam badan kita sehinggalah kita mengalami masalah kesihatan yang ketara. Sila ambil perhatian sekiranya :-


1. Sering mengalami sembelit, cirit-birit, perut sebu, kembung dan berangin.

2. Susah tidur dan sering terjaga di tengah malam.
3. Mengalami masalah kulit seperti ruam, kayap, ekzema yang timbul secara tiba-tiba
4. Mengetap gigi semasa tidur
5. Gangguan perasaan, moody, sering lesu dan kemurungan
6. Tidak merasa kenyang selepas makan, teringin makan benda manis 
7. Sering sakit-sakit di bahagian sendi dan otot
8. Anemia
9. Selalu blurr 
10. Gatal-gatal di bahagian sulit

Haa... kalau ada mengalami simptom-simptom seperti di atas cepat-cepatlah #DETOXPARASIT .. nyahkan parasit dari badan kita. Jangan diternak parasit-parasit itu huhu..Untuk sesiapa yang berminat, boleh contact saya Zara  0196536303. Sebab nak detox parasit ni ada caranya bukan setakat makan ubat-ubatan je. Juga .. untuk orang dewasa tak cukup kalau kita ambil ubat cacing sahaja kerana ubat cacing hanya membunuh cacing tetapi masih meninggalkan larva dan telur-telur cacing tu dalam badan kita dan ia akan mula membiak semula. Tak berbaloi. 



Shaklee ada menyediakan Set Detox Parasit yang korang boleh cuba kerana dengan produk shaklee insyaAllah kita dapat menyahkan parasit-parasit tu dengan telur-telur dan larva-larva nya sekali .. pendek kata seluruh keturunan nya lah.. 




So .. Jom hubungi saya jika anda benci parasit dalam badan anda tu.. 

Zara 0196536303


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images