Bilakah waktu paling sesuai untuk mengambil Omega 3 semasa hamil

12:38

Image result for omega 3 for pregnant ladies


Rasanya semua orang dah tau kot yang minyak ikan omega 3 sangat bermanfaat untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan kerana ia membekalkan DHA dan EPA yang amat diperlukan untuk membentuk otak, mata, tulang dan saraf bayi yang sihat. Sebab itu lah sekarang ni doktor-doktor pun dah mula masukkan suplemen minyak ikan dalam senarai suplemen yang perlu untuk ibu mengandung selain acid folic, kalsium dan zat besi. 

Tetapi bilakah waktu yang sesuai untuk mengambil suplemen OMEGA 3-fatty acid ni semasa hamil? 

Waktu yang paling sesuai untuk mengambil supplemen omega 3 adalah pada awal kehamilan sehingga trimester ke 3 kira-kira 2 minggu sebelum due date. Ini adalah kerana otak bayi terbentuk sejak awal kehamilan lagi jadi ia memang perlu sangat-sangat bekalan DHA dan EPA untuk membentuk otak, mata, tulang dan saraf yang sihat seawal mungkin. Mulakan dengan dos yang paling rendah dahulu dan boleh ditambah dari masa ke semasa sampai lah hampir bersalin.

Suplemen omega 3 yang paling baik ialah Omegaguard Shaklee. Kenapa? Sebab omegaguard shaklee telah melalui 3 peringkat penulenan yang telah menyingkir kan segala bahan logam dan kontaminasi di dalam minyak ikan tersebut. Omegaguard juga di ambil daripada sumber ikan kecil laut dalam , bukan minyak hati ikan (hati ikan tak bagus) dan kepekatannya jauh lebih tinggi daripada minyak ikan lain di pasaran (yang lain banyak lemak ikan je.. huhu) Tambahan lagi, Omegaguard Shaklee adalah satu-satunya jenama suplemen minyak ikan yang tidak berbau hanyir. Dah ler masa 1st trimester tu kita kena morning sickness kan .. loya dan nak muntah. Kalau laa amik suplemen minyak ikan yang lain confirm termuntah balik sebab baunya busuk macam telan sekor sekor ikan gitu. Ewwww... tak sanggup tak sanggup.

SO ... jangan lupa ambil omegaguard semasa hamil ya. InsyaAllah kita usaha supaya anak yang bakal dilahirkan ni cerdik dan sihat. 

Image result for omegaguard


Nak order omegaguard? Wassap saya 0196536303 sekarang.


You Might Also Like

1 comments

  1. Assalamualaikum ..
    saya pengamal produk shaklee dan juga pengedar produk shaklee .
    heee. sila jemput ke blog comel saya di www.ainazulkifli.com

    terima kasih <3

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Flickr Images