Elakkan daripada Impetigo merebak dengan cepat dan berkesan

12:32

Impetigo
Dulu memang pernah dengar tentang 'penyakit' impetigo ni tapi tak pernah tengok depan-depan. 4 hari lepas barulah dapat tengok bila anak saya sendiri kena impetigo. Penyakit ni tak bahaya cuma mudah merebak. Mula-mula nampak macam biji-biji air/melepuh kemudian bila dia pecah mcm kulit terkopek dan jadi kuping-kuping bila dah kering. Kalau google penyakit ni memang agak menyeramkan juga lah rupanya. 

Mujurlah stok nutriferon sentiasa ada di rumah saya. Kebetulan hidung anak saya mcm nak selsema jadi saya dah bagi nutriferon sebelum keluarnya impetigo ni. Saya teruskan beri nutriferon satu sachet setiap hari selepas tahu anak saya dijangkiti impetigo. Alhamdulillah impetigonya tak merebak. Nutriferon ni mengaktifkan interferon semulajadi dalam badan untuk melawan penyakit. Sebab tu kalau sakit pun cepat baik, insyaAllah.
Syukur Alhamdulillah.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images