Bolehkah ekzema dipulihkan?

17:10


gambar kredit to http://www.facebook.com/UsahaUntukSihat?ref=stream


Eczema memang buat ibu bapa rasa sedih. Macam kan kite punye kulit pulak yang kena kan? Huhu. Itu lah lumrah jadi parents, kalau anak sakit, kite yang over2 rasa sakit. Selalunya kalau ke klinik doktor akan bagi ubat steroid untuk disapu ke bahagian yang bermasalah. Dulu saya memang gunakan ubatan yang doktor bagi tapi bila baca-baca dan dapat tau steroid ni sebenarnya sangat sangat tak bagus untuk jangka masa panjang .. saya jadi takut nak guna cream-cream yang dapat dari klinik nih .. seeloknya kita cuba rawat eczema secara semulajadi dan bebas steroid .. Alhamdulillah dengan SHaklee saya jumpa penawarnya .. insyaAllah dengan pengambilan secara konsisten dapat merawat dan mengurangkan eczema ni .. Supplemen yang sesuai untuk disapu dan diamalkan adalah Omega Guard, Mealshakes, Vitamin E dan Herbal Blend.
Omega Guard dan Mealshakes boleh diamalkan untuk kanal kanak setahun ke atas.. Sementara
Vitamin E dan herbal blend untuk disapu..  Kita harus berusaha dan Allah yang menentukan. :)


kredit to http://www.mysupervitamins.com

Antara sebab utama ekzema adalah keturunan, faktor pemakanan, emosi dan alahan terhadap sabun, habuk, asap rokok dan sebagainya. Jadi kita dapat cuba mengatasi dan mengurangkan gejalan ekzema dengan tackle satu2 punca penyebabnya. Ibu bapa haruslah memastikan persekitaran yang bersih untuk anak anak ekzema. Untuk pemakanan pula.. selain berpantang makanan yang menambah gatal, makanan tambahan juga dapat membantu melengkapkan menu harian supaya badan kanak kanak mempunyai daya ketahanan yang kuat.

Mengapa MEALSHAKES untuk ekzema?


Mealshakes mampu mengurangkan masalah ekzema dengan membantu membaik pulih sel sel badan agar sihat dan sempurna. Pesakit ekzema lazimnya mengalami pertumbuhan sel sel abnormal. Jadi, pengambilan mealshakes dapat membantu menghasilkan sel yang lebih sihat dan normal. Jika diamalkan secara konsisten, insyaAllah memang ada yang pulih sepenuhnya. Mealshakes yang lengkap dengam multivitamin, protin, kalsium dan serat boleh diambil bermula dari kanak kanak setahun hingga dewasa. Sumber mealshakes adalah susu lembu.

Mengapa OMEGA GUARD untuk ekzema?

Omega Guard meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru paru serta jantung. Dengan kelebihan meningkat sistem imun ini  omega guard dapat membaiki alahan kulit pesakit ekzema. EPA dan DHA dari omega guard juga mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi. Emosi yang tidak terkawal juga merupakan faktor utama ekzema.

Sumber Omega Guard Shaklee adalah dari laut dalam iaitu ikan sardin, mackerel, herring dan anchovies. Penyelidikan lanjut mengenai ikan laut sejuk menunjukkan, ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah dan merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.


Mengapa VITAMIN E untuk ekzema?


Vitamin E Complex Shaklee adalah 400iu mengandungi sumber semulajadi vitamin e d alpha tocopheryl dan d alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dari minyak soya organik, minyak biji gandum, minyak safflower, bayam dan badam.

Vitamin E mempunyai kehebatan dalam memperbaiki parut. Memandangkan dos adalah untuk orang dewas, kapsul vitamin E boleh dipecahkan dan disapu pada luka dan kesan ekzema. InsyaAllah kesan ekzema akan cepat pulih dan parut semakin hilang.

Mengapa HERBAL BLEND untuk ekzema?


Herbal blend pula multipurpose cream yang cepat kering, nyaman, bermentol dan tidak melekit. Jadi kanak kanak lebih selesa dan memberi kelegaan. Krim ni menenangkan dan melembutkan kulit yang kasar termasuklah lutut, siku, tumit dan kesan ekzema. Herbal blend diperbuat dari sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary. Jadi pengguna harus juga waspada pada alahan sumber asas semua produk yang dicadangkan supaya hasilnya menakjubkan dan tidak mengecewakan.
Duit bukan ukuran, yang pasti kesihatan dan keselesaan anak yang paling utama. Mesti luruh dan tersentuh naluri ibubapa apabila melihat anak yang masih kecil dalam kesakitan. Ini adalah usaha altenatif untuk kita membantu anak yang mengalami ekzema. Oh, jangan lupa untuk menjaga kebersihan persekitan. All the best!


HUbungi saya untuk maklumat lanjut ya ..

zaharah
0196536303
zah15@yahoo.com
facebook.com/zara77

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images