Susu merudum? Jangan risau..

11:24


Ramai ibu yang risau dan putus asa bila susu badan makin kurang dan terus beralih kepada susu formula .. huhu .. JANGAN ... jangan cepat putus asa sebaliknya yakinlah rezeki ALlah itu banyak .. kita perlu berusaha untuk memberikan yang terbaik untuk anak-anak kita. Jom kita check konsep asas bagi menjayakan penyusuan bayi.

Gambar kredit to http://www.facebook.com/wardahabrashid


Emosi kita memainkan peranan penting dalam penyusuan susu ibu .. bila kita fikir positif, yakin yang ALlah akan berikan rezekinya untuk anak kita insyaALlah kita akan berjaya menyusukan bayi sehingga 2-3 tahun .. Selain itu pemakanan yang berkhasiat dan minum air yang mencukupi juga memainkan peranan penting untuk menghasilkan susu yang banyak dan berkualiti. 

Pengambilan supplemen seperti vitamin-vitamin, kalsium, zat besi dan sebagainya juga penting bagi membantu memastikan badan kita memperolehi khasiat dan nutrien-nutrien yang penting untuk menghasilkan susu yang berkualiti dan juga menjaga kesihatan kita. Maklumlah makanan yang kita makan sekarang ni banyak sangat bahan kimianya dan nutrien-nutrien juga mudah terhapus melalui cara masakan dan penyimpanan makanan. 

Jom mama-mama semua .. sihatkan badan kita .. bila kita sihat baby pun ceria .. !!


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images