Cara pujuk anak minum susu

18:00

Ada tak di kalangan anda di luar sana yang anaknya susah minum susu? Saya pasti tentu ada sebab anak saya begitu (hehe .. takkan anak saya sorang je perangai mcm ni heheheh). Alhamdulillah ketiga-tiga orang anak saya telah saya berikan susu ibu sepenuhnya sejak lahir hingga lebih kurang 2-3 tahun masing-masing. Jadi, bila diberhentikan susu ibu .. amat sukar untuk saya memberi mereka susu segar atau susu formula sebagai ganti. Kalau minum pun sikit-sikit aje. Satu tin susu tu kadang-kadang tahan berbulan lamanya sebab mereka jarang-jarang nak minum. Oleh itu saya bertukar kepada susu coklat dutch lady daan susu strawberry dutch lady.

Tapi .. saya masih rasa tak puas hati sebab rasa mcm susu tu masih tak cukup zat nya. Maklumlah kalau kita tengok bungkusan susu formula semuanya ada tulis kaya dengan DHA dan EPA lah .. ada vitamin itu ini untuk kesihatan dan tumbesaran anak-anak .. hmm .. saya perlu lakukan sesuatu .. tetapi apa??? ALhamdulillah saya dipertemukan dengan Shaklee Mealshakes yang lengkap dengan segala khasiat protein dan vitamin-vitamin yang diperlukan anak-anak dan Omegaguard yang tinggi kandungan DHA dan EPA nya. Untuk menggalakkan anak-anak saya minum susu saya ajak mereka buat sendiri chocolate milkshakes mereka sendiri. Budak-budak ni kalau kita ajak mereka tolong masak-masak ni suka sangat diorg ... jadi ini lah resepi susu yang lazat dan lebih berkhasiat untuk anak-anak saya >>


dan saya berikan minyak ikan terbaik di dunia seminggu dua kali kepada anak-anak saya .. 



InsyaAllah semoga anak-anak Ummi sihat dan cerdas, berjaya dunia dan akhirat.. Ummi saya kamu semua >> Farhah Nabilah, Ammar dan Ahmad Faiz !!



You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images