Tingkatkan sistem imun badan secara natural

09:00


Sistem imun badan adalah sangat penting seperti askar-askar yang melindungi badan daripada serangan musuh-musuh atau 'penceroboh' seperti bakteria, virus, fungi dan sebagainya. Sistem imun badan  melindungi badan daripada infeksi kuman dan beberapa jenis kanser. Gaya hidup kita masa kini dikelilingi oleh asap rokok, stress, kurang nutrisi dari pemakanan, tidak cukup rehat dan kurang senaman boleh mengakibatkan sistem imun badan kita menjadi lemah dan mengurangkan keupayaan badan kita untuk melawan penyakit.

Tambahan pula, terdapat ancaman-ancaman kesihatan yang tidak kita sedari berlegar di sekeliling kita seperti virus influenza, bakteria, toksin dari alam sekitar dan bahan-bahan kimia yang mengancam sistem kesihatan dan sistem imun badan kita setiap hari tanpa kita sedar. Bila sistem imun badan kita menjadi lemah, maka mudahlah kita dijangkiti penyakit-penyakit seperti selsema, demam, penyakit-penyakit berjangkit dan sebagainya.


Sebenarnya sistem badan kita direka khas oleh Allah swt untuk melindungi kita cuma kita haruslah memastikannya berfungsi di tahap optimum supaya dapat membantu kita menjadi sihat dan kuat. Seperti pernah seorang doktor mengatakan "badan kita adalah satu mesin kompleks yang istimewa Allah ciptakan. Beri dia nutrisi atau zat yang dia perlukan .. dan dia akan tahu 'repair' diri sendiri". Boleh baca kisah doktor ini di sini ya <kisah doktor yang percaya vitamin dapat membantu masalah kesihatan keluarganya>.

Shaklee menyediakan Set Booster Imun untuk meningkatkan tahap sistem imun anda bagi melindungi badan dengan lebih kuat dari serangan-serangan 'musuh kesihatan'. Ia adalah :-

Nutriferon

Mengandungi campuran semulajadi daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan Japanese honeysuckle flower buds.

Nutriferon ni meningkatkan interferon badan kita. Interferon ialah protein natural yang menggalakkan sistem imun badan menyerang mikrob-mikrob asing yang mengganggu badan kita. Ia telah dicipta oleh Dr Yashukiko Kojima, seorang doktor dan penyelidik biologi yang mendapati sistem imun yang lemah menghasilkan interferon yang kurang. Setelah membuat ujikaji terhadap 200 herba yang berbeza, Dr Kojima akhirnya mendapati gabungan 4 herba iaitu biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga Japanese honeysuckle dapat meningkatkan penghasilan interferon badan manusia dengan berkesan.

Vitamin C/ Chewable Vita C

Seperti yang semua maklum, vitamin C amat berkesan untuk meningkatkan sistem imun badan dan antibodi manusia. Vitamin C bukan sahaja perlu untuk kesihatan tetapi juga dapat mencantikkan kulit wajah. Istimewanya vitamin C shaklee ialah ianya SUSTAINED RELEASED .. iaitu pelepasan mengikut masa bagi memastikan badan dapat menyerap vitamin c sepenuhnya. Biasanya vitamin C di pasaran tak ada sustained release ni. Badan kita hanya dapat menyerap 100mg vitamin c pada satu satu masa.. jadi selebihnya akan dikeluarkan melalui air kencing.

Garlic Complex

Garlic atau bawang putih merupakan antibiotik natural dan peningkat sistem imun yang paling kuat. Bahan aktif dalam bawang putih iaitu ALICIN dapat menstimulasi penghasilan sel darah putih, meningkatkan aktiviti natural 'killer cell' (sel yang melawan penyakit) dan meningkatkan penghasilan antibodi.

Zinc Complex

Seseorang yang kurang zinc dalam badannya tidak dapat melawan serangan-serangan patogen kepada sistem badannya. Kekurang zinc juga mengakibatkan luka-luka lambat kering dan ini menambahkan risiko kepada jangkitan kuman dan sebagainya.


Jika anda mempunyai sebarang kemusykilan, jangan malu jangan segan, hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma.

 Zaharah
sms/whatsapp : 0196536303
facebook.com/zara77

Your Friendly Shaklee Distributor

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images